maanantai 28. syyskuuta 2009

Päivän naurut

Kävin juuri puhumassa viestintäekonomeille, miten kirjoitetaan hyvä lehtijuttu - ah, miten helppoa onkaan tehdä se kahdessa tunnissa... hehe.

Session päätteeksi kaivoin esiin yhden saitin, jonka fb-kaveri (kiitos vain Ramille) taannoin linkkasi. Yleisön joukossa kun oli paljon markkinointiviestinnän parissa työskenteleviä ihmisiä. Hyvin upposivat.

Saitilla on siis esitelty b-to-b-markkinoinnin pahimpia kuvakliseitä. Vaikken alalla työskentelekään, kuvat on helppo tunnistaa. Suosikkini vaihtelee: monikulttuurisen neuvottelun variaatiot loistavat myös kansainvälisyyttään korostavien oppilaitosten esitteissä, kädenpuristus on vaan niin hyvä, ja vaikka kesä menikin jo, bisnes nurmikolla on aina yhtä ihastuttavan kevytmielistä (ja epäergonomista, vai kuka pystyy käyttämään läppäriä maan tasalla saamatta järjettömiä niskakipuja!).

Kuvien yhteydessä olevat pienet tekstinpätkät ovat myös aika loistavia!

5 kommenttia:

Heli Sirkiä kirjoitti...

Kiitos Maria esityksestäsi tänään!

Esimerkit ja keinovalikoima olivat aivan ihania. Toivoisin niin näkeväni enemmän tuollaista kerrontaa suomalaisten yritysten viestinnässä.

Reportaasit, kuvaukset ja anekdootit rokkaisivat varmasti niin printissä, verkossa kuin ppt-sulkeistenkin tilalla - jos niille vain annettaisiin mahdollisuus!

Kiitos vielä - annoit rohkeutta edetä yritystarinoiden kerronnan tiellä. Ja loppukevennys toi kieltämättä makeat naurut :)

Maria Lassila-Merisalo kirjoitti...

Hei kiitos Heli käynnistä, kommentoinnista ja eritoten kiitoksista! Ihanaa kuulla että esitys oli sinulle antoisa; olen aina yritysviestijöiden parissa hiukan vieraammalla maalla kuin "perinteisten journalistien".

Värikästä syksyä sinulle!

Tero Ylitalo / ID BBN kirjoitti...

Kiitos Maria ilosanomamme levityksestä! :)

Maria Lassila-Merisalo kirjoitti...

Haa! Kiitos teille kerrassaan loistavasta saitista!

Tero Ylitalo / ID BBN kirjoitti...

Lisää on tulossa...