maanantai 12. tammikuuta 2009

Ensimmäinen meemini

Olen astunut uuteen vaiheeseen blogielämässäni. Olen saanut ensimmäisen meemihaasteeni, olemattomalta.

Haasteen säännöt ovat tässä:
1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.

Ja siis ne kuusi randomia asiaa itsestäni, järjestyksessä joka juuri nyt tuntuu oikealta:

1. Olen Äiti, se on asia joka menee kaiken muun edelle. Äidiksi tulo muutti elämääni enemmän kuin olisin ikinä etukäteen voinut kuvitella. Äitiyteen liittyy oleellisesti:

2. Olen myös Vaimo. Sitoutunut, niin myötä- kuin vastamäessä.

3. Yksi syy siihen, miksi pelkäsin väitöstä niin kamalasti, oli se, että miellän itseni kirjoittajaksi. Prosessoin ajatuksiani sujuvasti kirjallisesti, mutta puhujana koen olevani kömpelö, hidas, sekava ja ennen kaikkea harhaanjohtava - huomaan usein ilmaisevani itseäni ääneen ihan eri tavalla kuin oikeasti oli tarkoitus...

4. Tohtoriksi tulen vasta, kun tiedekuntaneuvosto sen päättää, mutta nyt olen sentään väitellyt. Olen pitkään vähätellyt väitöksen merkitystä, mutta nyt alan antaa asialle enemmän arvoa. Vaikka tohtoreita syntyy kovaa tahtia, ei se kuitenkaan ole mikään itsestäänselvyys tai humpuukihomma.

5. Juuri nyt tunnen olevani kuivunut niin ulkoa kuin sisältä. Syynä kloorivesi kylpylässä, jossa liotamme väitösstressiä pois. :)

6. Ja vielä kerron vihaavani likaisia hampaita. Pesen hampaat tunnollisesti aamuin illoin, ja usein X kertaa keskellä päivää. En voi sietää lian tunnetta hampaissa. Mulla ei ole ikinä ollut yhtään reikää (ja tunnen hienoista ylpeyttä myös siitä, että kummallakaan tytöllä ei sylkitestin mukaan ole mutans-bakteeria suussaan).

Nyt seuraa vaikeampi osuus. Mun pitäisi jatkaa haastetta haastamalla kuusi ihmistä. En oikeasti ole kovin aktiivinen blogieläjä siinä suhteessa, että keksisin ihan helpolla kuutta ihmistä. Mutta katsotaan... - ja haastehan siis on tietenkin vapaaehtoinen, eli siihen ei ole pakko tarttua.

1. Marguetta
2. Bébétalon hengetär
3. Inka

--- enempään en ihan oikeasti pysty! Puolet on kuitenkin aika hyvä, eikö niin?

Niin, ja se raportti väitöspäivästä saa edelleen odottaa tuloaan. Keskitän nyt voimani sen unohtamiseen - no ei vaan, mutta haluan joka tapauksessa nyt hiukan levätä ja ottaa etäisyyttä asiaan. Oli aikamoista myllytystä koko viime viikko!

2 kommenttia:

karhurannanesa kirjoitti...

Olen itse havainnut, että joissain kokemuksissa ymmärrys saapuu vasta jälkijunassa tai sanotaan, että tapahtuneen saa sanalliseen/käsiteltävään muotoon vasta myöhemmin.

Vähän niin kuin salaman isku ja myöhemmin saapuva jyrähdys...

Marguetta kirjoitti...

Kiitos haasteesta. Vastaan siihen pikimmiten! Voimia ja lepoa!